PLANIFICACIÓN SEMANAL 20-24 ABRIL


20-24 ABRIL
LUNES
MARTES
MIÉRCOLES
JUEVES
VIERNES
MATE
67. Comparación de fracciones.


68. Números decimales.
121. Suma y resta números decimales.
122. Multiplicación de un decimal por un natural.
123. Multiplicación de números decimales.
FICHA 18 DE RESOLUCIÓN DEP R O B L E M A S   D E L   L I B R O   D E  M A T E M Á T I C A S
LENGUA


Snappet:
*Le: “El viento”.
*O: Acentuación. Casos especiales.
*V: Tipos de diccionarios
Snappet:
*G: clases de nombres
*Li: Géneros literarios

Snappet:
*Le: “El viejo y el mar”.
*O: Por qué, porque y porqué.
*V: Los sinónimos
Snappet:
*G: El género del nombre.
*G: El número del nombre.
*Li: Los personajes literarios.
Snappet:
*Le: “Doñana”.
*O: Las mayúsculas.
*V: Los antónimos.
CELEBRACIÓN DÍA DEL LIBRO. HÁBLAME SOBRE TU LIBRO FAVORITO, CUÁNDO LO LEÍSTE POR 1ª VEZ, QUÉ SENTISTE. DE 10 A 15 LÍNEAS.
“MI LIBRO FAVORITO”.
SI QUIERES, PUEDES GRABARTE LEYENDO UN TROZO DE ESE LIBRO, DISFRAZADO DE TU PERSONAJE FAVORITO...PARA SUBIRLO AL BLOG.

Le = Lectura
O = Ortografía
V= Vocabulario
G = Gramática
Li = Literatura



Aquí tenéis el nuevo cuadrante de la semana, como veréis en mate vamos a trabajar una ficha diaria y la ficha 18 de resolución de problemas para hacerla a lo largo de la semana, recordad: datos, operación y solución. Lengua a través de snappet que además os he organizado las fichas por días. La lectura del miércoles la he cambiado por “El perro y el zorro”.

Ya no hace falta seguir trabajando el diario, si queréis perfecto, cada semana os enviaremos algo distinto para trabajar la escritura. Esta semana como es el día del libro, esa actividad. Grabaros para subir al blog vuestras lecturas, por favor, va a ser muy bonito. Lectura quincenal de libro seguimos, este jueves tendríais que entregar el  resumen del libro leído estos días anteriores.

Área de inglés:

A continuación, os detallaré las actividades a realizar durante esta semana, distribuidas en las cuatro sesiones semanales:
Día 1: Song ‘Lean on me’ by Bill Withers
• Listen to the song https://www.youtube.com/watch?v=fOZ-MySzAac .
• Copy the lyrics and do the activities on your notebook


"Lean On Me" Sometimes in our lives We all have pain, we all have _________. But if we are ________, We know that there's always tomorrow. Lean on me when you're not strong I'll be your friend, I'll help you carry on For it won't be long 'Til I'm gonna need somebody to lean on. Please swallow your _________ If I have things you need to _________ For no one can fill those of your needs That you won't let show. You just call on me, brother, when you need a hand We all need somebody to _________. I just might have a problem that you'll understand, We all need somebody to _________. Lean on me when you're not _________ And I'll be your friend I'll help you carry on For it won't be long 'Til I'm gonna need somebody to lean on You just call on me, brother, when you need a ________ We all need somebody to lean on. I just might have a problem that you'll understand, We all need somebody to lean on. If there is a load You have to bear
That you can't carry
I'm right up the road
I'll share your load
If you just call me.
Call me if you need a friend
Call me, call me, uh-huh
Call me when you need a friend
Call me if you ever need a friend
Call me, call me (4)
Call me if you need a friend
Call me (9)


• Listen to the song again and fill in the blanks with these words: sorrow, pride, hand,
wise, lean on, strong, borrow.

• Answer to these questions:
1. Who do you go to for help when you feel sad?
2. If you have a personal problem, do you prefer to talk to your parents, to your
brother/sister or to your friend?
• Find a synonym for these expressions or explain what they mean:
1. lean on me:
2. carry on:
3. lend a hand:
4. wise:
5. carry a load:
6. swallow your pride: to decide to do something although it will make you feel
embarrassed (bad)
Remember: gonna=going to
til=until
• Sing along as you listen to the song.

Día 2: Listening activity about Transport
• Watch the video: Transport
• Do activities 1 and 2, page 17 Unit 2 on your notebook (Remember to write the date,
page and number of the activity)
• I will send you the key on wednesday so that you can correct it and then, send it
back to me, please.

Día 3: Snappet.
• Unit 1, activity 2
• Unit 1, activity 5
If you have already finished both activities you can continue doing the activities for next day.

Día 4: Snappet.
• Unit 1, activity 8
• Unit 1, activity 10


Para cualquier duda o aclaración estaré a vuestra disposición en la siguiente dirección de
correo:
psaiz@educantabria.es
¡Ánimo con la semana!
Piedad.

Comentarios

Entradas populares de este blog